Stomatolog Łódź
Przychodnia Stomatologiczna w Łodzi Stomatologia
"Nigdy nie przestawaj się uśmiechać, nawet jeśli jesteś smutny,
ponieważ nigdy nie wiesz, kto może się zakochać w Twoim uśmiechu."

Gabriel García Márquez

Stomatologia - Leczenie i usuwanie zębów w narkozie

stomatologia w narkozieW codziennej praktyce spotykamy przypadki bardziej skomplikowane od pozostałych, jak niewspółpracujące dzieci, ciężka do wyleczenia fobia przed działaniami dentysty, chirurgiczne usuwanie zębów, czy leczenie wielu zębów naraz. W takich sytuacjach leczenie stomatologiczne w znieczuleniu ogólnym jest wyjątkowo przydatne. W naszej przychodni narkozy odbywają się w warunkach spełniających normy Europejskie, zatwierdzone przez państwowe instytucje kontrolujące i nadzorujące.

Bezbolesne lecznie zębów

Zabiegi znieczulenia ogólnego przeprowadza doświadczony personel anestezjologiczny i stomatologiczny. Znieczulenie wykonuje i prowadzi doświadczony anestezjolog (specjalista anestezjologii i intensywnej terapii). To właśnie on kwalifikuje pacjenta, wybiera leki i przeprowadza go przez cały czas trwania zabiegu i monitoruje po zakończonym leczeniu.

Ponieważ bezpieczeństwo naszych pacjentów podczas wykonywanych zabiegów w znieczuleniu ogólnym jest najważniejsze funkcje życiowe są monitorowane przez nowoczesny sprzęt. Stała obserwacja, wysoka jakość używanego sprzętu i leków, elektroniczne monitorowanie czynność serca i oddychania oraz co bardzo istotne, kwalifikacje i doświadczenie anestezjologa, pozwalają na zmniejszenie ryzyka związanego z narkozą do minimum bo niestety nie istnieje całkowicie  bezpieczna metoda znieczulenia ogólnego.

Są pacjenci u których przeprowadzenie takiego postępowania to jedyna szansa na leczenie stomatologiczne, gdyż ich stres jest tak duży że w ogóle rezygnowali z leczeni stomatologicznego. Można też wykonywać zabiegi trudne, bolesne a pacjenta z różnych względów nie można znieczulic miejscowo, jak przy silnym szczękościsku. Pacjent zostaje zakwalifikowany do zabiegu na podstawie szczegółowo zebranego wywiadu lub/i  jest kierowany na dodatkowe badania lub konsultacje specjalistyczne.

Co obejmuje wywiad anestezjologiczny?

• Aktualne i przebyte choroby
  • Przebyte znieczulenia i ewentualne powikłania
  • Uczulenia na leki, pokarmy i inne alergeny
  • Przyjmowane leki

Uprzejmie prosimy o poinformowanie lekarza o fakcie:
-  używania ruchomych aparatów ortodontycznych lub protez zębowych, szkieł kontaktowych
-  jeżeli Pani podejrzewa, że jest w ciąży.

Pacjentów jeżeli mają polakierowane paznokcie prosimy o zmycie lakieru.

Bezpośrednie przygotowanie pacjenta przed zabiegiem to 5 godzin bez przyjmowania pokarmów stałych (dotyczy to również słodyczy i małych przekąsek) oraz 3 godzin bez picia. W dniu zabiegu można pic tylko  niegazowaną wodę, herbatę i  soki w wyłączenie przecierowych i cytrusowych. Nie należy pic mleka i napojów gazowanych (nawet po ich odgazowaniu). Jeżeli pacjent przyjmuje leki doustnie ich podanie w dniu zabiegu wcześniej należy uzgodnić z anestezjologiem. Jeżeli którekolwiek ze wskazań zostanie złamane np. pacjent coś zje lub wypije to bezwzględnie ten fakt należy zgłosić lekarzowi przeprowadzającemu zabieg. W takiej sytuacji, dla dobra pacjenta, zabieg zostanie przesunięty na późniejszą godzinę lub inny termin. Ukrycie tego faktu przed anestezjologiem może spowodować powikłania zagrażające życiu pacjenta. W przypadku zmian opryszczkowych w okolicy jamy ustnej, a także infekcji przebiegającej z gorączką, kaszlem lub katarem zabieg należy również odłożyć. W każdym przypadku ostateczna decyzje podejmuje anestezjolog. Przed zabiegiem pacjent powinien zdjąć szkła kontaktowe, protezy zębowe i biżuterię.

Z dzieckiem, które jest w stanie zrozumieć należy porozmawiać i przygotować je do zabiegu. Należy przekazać mu niezbędne informacje w sposób łatwy do zrozumienia, niezwiększający jego niepokoju. Nie należy dziecka oszukiwać, najlepiej wytłumaczyć co się będzie  z nim działo i odpowiedzieć na jego pytania lub poprosić nasz personel o pomoc w takiej rozmowie. Jeżeli mały pacjent miał wcześniej budzące lęk nieprzyjemne doświadczenia związane z wizytą w gabinecie stomatologicznym, należy mu wytłumaczyć, że tym razem będzie inaczej bo najpierw zaśnie w ramionach rodzica a gdy się obudzi zęby będą wyleczone.

Do objawów ubocznych, które mogą się wiązać ze znieczuleniem ogólnym zalicza się: nudności, wymioty, chrypką, ból gardła, kaszel, senność, zawroty głowy, zapalenie żyły, nierytmiczna akcja serca, krwawienie po ekstrakcjach. W szczególności narażeni na powikłania mogą być chorzy obciążeni zaburzeniami czynności układu krążenia (niestabilna choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze, wady serca), układu oddechowego (dychawica oskrzelowa, przewlekłe serce płucne), chorobami metabolicznymi (cukrzyca, znaczna nadwaga ciała), chorobami układu nerwowego i mięśniowego oraz deformacjami układu kostnego.

Koszt zabiegu w tym usługa anestezjologiczna ustalany jest indywidualnie i zależy od liczby zębów do wyleczenia oraz sposobu ich leczenia  po wykonanym badaniu stomatologicznym na wizycie kwalifikacyjnej.

UWAGA!

5 godzin przed zabiegiem nie wolno spożywać pokarmów stałych,
3 godziny przed zabiegiem nie wolno spożywać płynów.

do pobrania: ankieta anastezjologiczna

Numer konta do wpłat

PKOBP Oddział 3 w Łodzi Al.Piłsudskiego 153, 90-959 Łódź

nr rachunku: 39 1020 3378 0000 1802 0216 9209

COPYRIGHT © Królewska '2011. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: projektowanie stron łódź     Natalia Lewkowicz    Olga Strzelczyk    Polityka prywatności
Dentysta
FB